Simon Granit Ossoinak

Simon Granit Ossoinak

Docent Contemporary (Dance Acrobatics)

Nationaliteit

Zweeds

Simon over zijn Dance Acrobatics les: “In deze les verdiep je je in een fysieke verkenning van het hele lichaam, van laag op de grond tot hoog in de lucht. Van ontspannen tot krachtig, van langzaam tot snel. Ik verdeel mijn les in drie componenten. Tijdens ‘Floorwork’ onderzoeken we verschillende manieren van rollen, kruipen, glijden, en draaien, waarbij we al onze verschillende lichaamsdelen gebruiken die in contact komen met de vloer. Bij ‘Soft Acrobatics’ betreed je zachtjes de wereld van ondersteboven en rondgedraaid zijn, voornamelijk door gebruik te maken van mobiliteit, gewichtsverplaatsingen en jezelf op je handen te steunen om acrobatische bewegingen te maken. Het laatste deel is ‘Dynamic Acrobatics’. Hier gaan we wat dieper in op acrobatische bewegingen waarbij gebruik wordt gemaakt van snelheid en springen. Het naderen van acrobatische bewegingen kan voor sommigen intimiderend zijn, en daarom wil ik benadrukken dat alles wat gedaan wordt schaalbaar zal zijn, zodat een complete beginner kan werken aan de basisvoorbereiding voor een acrobatische beweging en een gevorderde beoefenaar de volledige truc (en alles tussenin) kan proberen. Aan het einde van de les zullen we deze drie bewegingsgebieden combineren tot één. Wij streven ernaar om zacht, maar ook krachtig, soepel en snel te zijn.”
Bio
Simon Granit Ossoinak is een maker, performer, docent en choreograaf uit Stockholm, Zweden met zijn primaire achtergrond in hedendaags circus uit de vooropleiding van Cirkus Cirkör en de bachelor Codarts Circus Arts. Zijn hoofddiscipline is dansacrobatiek, met een secundaire focus op ‘handbalancing’. Hij gebruikt veel invloeden in zijn bewegingsstijl, maar haalt zijn voornaamste inspiratie uit circus, contemporary floorwork, breakdance en tricking. De afgelopen jaren heeft Simon extra aandacht besteed aan het verkennen van vreemdheid en de lichamelijkheid van deze bewegingsstijlen door middel van meerdere creaties rond dit thema. Hij streeft ernaar zijn studenten te leren onafhankelijke, creatieve en geïnformeerde dansers te zijn en verdiept zich daarom tijdens zijn les vrij in concepten, creatieve opdrachten en ideeën.
© Heroen Bollaert
© Heroen Bollaert