Veelgestelde vragen streams

FOR ENGLISH PLEASE USE OUR GOOGLE TRANSLATE TOOL YOU FIND IN THE MENU BAR

Vooraf opgenomen stream
De streams van FRAMED zijn vooraf opgenomen. Voor de uitzendingen houden we de oorspronkelijke tourdata aan: je kiest dus een ticket voor één van de data waarop we onder versoepelde omstandigheden in het theater (zouden) spelen. De opname is voor jou op die datum vanaf 20.30 uur tot de volgende dag 20.30 uur te zien.
Bekijk de speellijst voor alle streamdata van FRAMED
Voorbeeld:
Je hebt tickets voor zaterdag 3 april: je hebt dan op zaterdag 3 april vanaf 20.30 uur toegang tot de FRAMED stream. Je kunt deze bekijken tot zondag 4 april 20.30 uur. Daarna gaat de stream uit de lucht. Voor de matineeliefhebber: Dit houdt in dat je bijvoorbeeld ook op zondagmiddag 4 april de voorstelling kunt bekijken. De voorstelling duurt 1 uur en 10 minuten.

Hieronder vind je antwoorden op veel gestelde vragen over streaming.
Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij, neem dan contact op met Conny Janssen Danst

Wanneer ontvang ik de link om de stream te bekijken?
De unieke link wordt direct na ontvangst van je betaling per e-mail verzonden door Stadsschouwburg Utrecht, met als onderwerpregel: ‘Je bestelling – Je tickets. Geen mail ontvangen? Controleer dan je spam/ongewenste mail. Neem contact op met stream@connyjanssendanst.nl  als je de mail onverhoopt kwijt bent geraakt. Tijdens werkdagen (ma-vr 9.30-16.30u) lezen we deze mailbox en we proberen je dan z.s.m. te helpen.

Wat heb ik nodig om de stream te bekijken?
• Je hebt een apparaat nodig om de online stream te bekijken, we adviseren een tablet, laptop of desktopcomputer met bijgewerkte browser. Als alternatief kun je kijken op je smartphone. N.B.: de Samsung Internet Browser wordt officieel niet ondersteund; als je de stream op een Samsungtablet- of telefoon wilt kijken, gebruik dan Google Chrome.
• Je hebt een goede internetverbinding nodig, bij voorkeur via een kabel, maar WiFi of 4G werkt ook.
• Je hebt de unieke toegangslink nodig. Je ontvangt de toegangslink direct in de orderbevestigingsmail. De toegangslink is ook beschikbaar in het online ticket.

Wat moet ik doen als mijn code ongeldig blijkt te zijn?
Heb je op de link doorgeklikt vanuit je order e-mail? De code wordt dan automatisch voor je ingevuld. Lukt dit niet en heb je handmatig de code ingevoerd? Controleer goed of je op de juiste datum kijkt en/of geen typefout gemaakt heeft. Lukt het nog steeds niet, neem dan contact op met stream@connyjanssendanst.nl

Tijdens werkdagen (ma-vr 9.30-16.30u) lezen we deze mailbox en we proberen je dan z.s.m. te helpen.

Kan ik de unieke link doorsturen naar anderen?
Dat kan, maar heeft geen zin. De stream is namelijk maar vanaf 1 device tegelijkertijd te bekijken. Wij adviseren dan ook om de link NIET door te sturen naar iemand anders, als u tenminste zelf ook van de voorstelling wilt genieten.

Kan ik de stream vanuit het buitenland bekijken?
Ja, ook vanuit het buitenland kan de stream worden bekeken.

Kan ik de stream met andere mensen bekijken?
Nadat je een online ticket hebt gekocht, ontvang je een unieke link, die je op één apparaat tegelijk kunt gebruiken. Het is aan jou om te beslissen met hoeveel mensen je de stream bekijkt.
Kijk je samen? Dan waarderen we het zeer als je in het bestelproces kiest voor een ‘samenticket’. Dit is uiteraard niet verplicht.

Kan ik de stream op meer dan één apparaat tegelijk bekijken?
Nee, je kunt de online stream maar op één apparaat tegelijk bekijken. Voor elk extra apparaat is een extra toegangslink nodig.

Kan ik de stream op een later moment terugkijken?
Ja, je hebt vanaf 20.30 uur op de avond van jouw keuze 24 uur toegang tot de videostream. Je kunt dus ook de volgende dag kijken. Om 20.30 uur de volgende dag vervalt je unieke link en zul je een ticket voor een andere datum moeten kopen.

Is er technische ondersteuning beschikbaar tijdens de stream?
Nee, we zijn helaas met te weinig mensen om 24/7  bereikbaar te zijn. Mocht het je in de 24 uur dat je toegang hebt tot de stream echt niet lukken de voorstelling te bekijken, stuur dan een mail naar stream@connyjanssendanst.nl. Tijdens werkdagen (ma-vr 9.30-16.30u) lezen we deze mailbox en we proberen je dan z.s.m. te helpen.

Welke internetbrowsers zijn geschikt om de stream te bekijken?
De meestgebruikte moderne browsers worden ondersteund, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Apple Safari. Let er wel op dat uw browser recentelijk is bijgewerkt, zodat deze up-to-date is.

Wat moet ik doen als ik geen beeld krijg of als het beeld vastloopt?
Vaak is even de pagina verversen/refreshen voldoende. Dat doet u via F5 op het toetsenbord (op Windows) of Command ⌘ + R (op de Mac). Vaak is in de browser ook een icoontje (ronde pijl) te vinden waarmee u ook kunt verversen.

Wat vaak ook helpt, is even een andere browser of een heel ander apparaat proberen. Wij adviseren Google Chrome, maar Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Apple Safari worden ook ondersteund.

Ik heb wel beeld, maar geen geluid. Wat moet ik doen?
Controleer of het volume van het apparaat zelf aan staat. Controleer ook het volume van de videoplayer zelf door met uw muis naar de onderkant van de stream te gaan en het volume icoontje verschijnt. Tot slot: als u aan het casten bent, controleer dan zowel het volume op de TV als het apparaat vanaf waar de stream verzonden wordt!

Kan ik de stream casten via Google Chromecast op mijn TV?
Jazeker! Wij adviseren dit te doen vanaf een laptop of desktop computer. Let er wel op dat Chromecasten alleen werkt vanuit de Google Chrome browser. Indien je een tablet of smartphone wilt gebruiken, let er dan op dat dit geen iPhone of iPad is, maar bijvoorbeeld een Google Chromebook of een andere tablet met het Android/ChromeOS besturingssysteem van Google. Ervaart u problemen? Kijk dan eens naar deze snelstartgids van Google.

Wil je casten vanaf een iPhone of iPad? Cast dan via een Apple TV.

Kan ik de stream casten via Apple TV op mijn TV?
Ja, dit werkt vanaf je iPhone, iPad of Macbook. Zie hier voor uitleg van Apple zelf. Wij adviseren om dit niet te doen via de ‘Synchrone weergave’, maar gewoon vanuit de videoplayer op het Apple TV icoontje te klikken:

Ik krijg een foutmelding te zien op mijn Apple TV. Wat nu?
Zorg dat uw Apple TV is bijgewerkt met de meest recente updates. Zie hier voor uitleg van Apple zelf.

Ik heb problemen met het casten, wat moet ik doen?
Controleer of het apparaat vanaf waar je wilt casten op hetzelfde WiFi netwerk zit als je Chromecast en/of Apple TV. Is dat al het geval? Ververs de pagina waarop de stream te zien is in je browser en start daarna je Chromecast en/of Apple TV opnieuw op en probeer het nogmaals.

Kan ik de browser van mijn TV zelf gebruiken om de stream te bekijken?
Dit is mogelijk, mits uw televisie dit ondersteunt. Hoe nieuwer de TV, hoe groter de kans dat dit werkt. Let er uiteraard wel op dat u geen typefout maakt bij het overtypen van de toegangscode.

Mag ik de stream opnemen?
Nee, dit mag niet.

Ik zie niets op de stream of de stream lijkt te zijn gestopt. Wat kan ik doen?
• Controleer of de juiste link wordt gebruikt voor toegang tot de stream.
• Controleer de internetverbinding (gebruik indien mogelijk een bekabelde internetverbinding).
• Controleer of de browser recent is bijgewerkt.
• Controleer of cookies in de browser zijn ingeschakeld.
• Controleer of de batterijen van je apparaat volledig zijn opgeladen.
• Controleer de datum en tijd: wellicht kijk je op de verkeerde dag? Of is het inmiddels meer dan 24 uur geleden sinds de aanvang van de stream waar jouw ticket toegang tot bood?

‹ Terug
NL